Opcje widoku
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Reset

Wycieczka do stolicy w ramach programu „Poznaj Polskę”

W dniach 21-23 listopada 2022 r. odbyła się wycieczka do Warszawy dla uczniów klas 5-8 ze Szkoły Podstawowej nr 9 w Malborku, w ramach programu „Poznaj Polskę”. W pierwszym dniu (21.11), zaraz po przybyciu do stolicy, zwiedziliśmy Muzeum Powstania Warszawskiego. Następnie przemieściliśmy się do centrum miasta, aby spacerem przejść przez Plac Zamkowy i Stare Miasto. W dalszej kolejności odwiedziliśmy miejsca związane z Powstaniem Warszawskim: Pomnik Powstania Warszawskiego, Pomnik Małego Powstańca, ulicę Nalewki i Arsenał. Po obiadokolacji udaliśmy się do hotelu. Dzień drugi (22.11) rozpoczęliśmy od spotkania z przewodnikiem na Placu Zamkowym. Podczas dwugodzinnego zwiedzania dowiedzieliśmy się o historii Kolumny Zygmunta, zwiedziliśmy wnętrza Katedry Św. Jana z miejscami pochówku znamienitych Polaków, Rynek Starego Miasta ( słuchając warszawskich legend o Bazyliszku i Syrence). Spacerowaliśmy przez Gnojną Górkę, Kanonię, a następnie wróciliśmy na Plac Zamkowy, aby punktualnie o godz. 11:15 wysłuchać warszawskiego hymny, granego z zamkowej wieży. Po przerwie na posiłek i zakup pamiątek udaliśmy się do Zamku Królewskiego, o którego wnętrzach i mieszkańcach w dalszym ciągu opowiadała nam pani przewodnik. W Zamku odwiedziliśmy też wystawę czasową malarstwa Bernardo Belotto, zwanego Canalettem. Następnie spacerem wyruszyliśmy wzdłuż ulicy Krakowskie Przedmieście, aby dowiedzieć się od przewodnika o historii głównych zabytków, Kościoła Św. Anny, Pałacu Prezydenckiego, Uniwersytetu Warszawskiego, mijając po drodze pomniki znamienitych Polaków: Adama Mickiewicza, Mikołaja Kopernika. Po drodze zaszliśmy też do Kościoła Św. Krzyża, gdzie pochowane jest serce Fryderyka Chopina. Punktualnie o godz. 16:00 stawiliśmy się przy Grobie Nieznanego Żołnierza, aby zobaczyć zmianę warty. Po powrocie do hotelu i odpoczynku czekało na nas jeszcze wspólne wyjście na pizzę. Trzeciego dnia wycieczki (23.11), po wykwaterowaniu z hotelu pojechaliśmy do Wilanowa. Tam zwiedziliśmy wnętrza rezydencji króla Jana III Sobieskiego oraz odbyliśmy długi spacer po pałacowych ogrodach i parku. Naszym kolejnym celem były Łazienki Królewskie. Podczas spaceru parkowymi alejami zobaczyliśmy Pomnik Fryderyka Chopina oraz zwiedziliśmy wnętrza Pałacu Na Wodzie. Ostatnim punktem naszej wycieczki było Centrum Pieniądza, gdzie poznaliśmy historię pieniądza na świecie i w Polsce, mogliśmy m.in. wziąć w ręce sztabkę złota, albo sami zaprojektować banknot. Pełni wrażeń wróciliśmy do Malborka o godz. 21:00.

Link- https://82-200.pl/6999,Uczniowie-Szkoly-Podstawowej-nr-9-zwiedzali-Warszawe.html

Link- https://malbork.naszemiasto.pl/wycieczka-uczniow-sp-9-w-malborku-do-stolicy-w-ramach/ar/c5-9108499

Data dodania: 2022-11-27 17:59:03

Motto
naszej
szkoły

"Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz. Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż.”